Jeśli masz pytania, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami - jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku
w godzinach 8:00-17:00 pod numerami telefonów +48 730 005 733 / +48 690 012 220 i pod adresem e-mail sklep@bigbag24.pl  

Reklamówki foliowe możemy spotkać w niemal każdym sklepie, by ułatwiały nam pakowanie zakupów. Często zbieramy je w domach w celu ponownego wykorzystania lub kupujemy nowe sztuki, bo zastosowań mają wiele, przy niskiej cenie. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć o tym wszechobecnym produkcie?

Jakie są zalety reklamówek?

Przede wszystkim są stosunkowo tanie, jak a mnogość opcji ich zastosowania. Łatwo je też przechowywać, bo zajmują minimalną ilość miejsca. W przeciwieństwie do składanych skrzynek, czy zapinanych plecaków, rozłożenie ich i przygotowanie do pakowana zajmuje dosłownie sekundę, co ma spore znaczenie, chociażby podczas zakupów w hipermarkecie. Kolejnym atutem jest też wytrzymałość na obciążenia przy wybitnie małej wadze. Dodatkowo na rynku dostępnych jest wiele różnych wariantów, dostosowanych nawet do tego gdzie dokładnie będą stosowane np. rolki z tzw. “zrywkami”, ale też można wybrać ich dowolny rozmiar.

Ich właściwości wodoodporne i odporność na zabrudzenia powodują, że w wielu przypadkach, są wybierane częściej niż opakowania tekturowe. Poza tym, w przeciwieństwie do nich mają wygodne uchwyty, które łatwo dopasowują się do dłoni. Torby papierowe też takie posiadają, natomiast przy większych obciążeniach potrafią się nieprzyjemnie odciskać w ręku lub rwać.

Jakie ma zastosowanie?

Poza wspomnianym wcześniej wykorzystaniem reklamówki foliowej w trakcie zakupów, ma ona całe mnóstwo innych zastosowań. Pakować można do niej produkty spożywcze, nawet takie do bezpośredniego spożycia, bez dodatkowej obróbki. Są też świetnym zabezpieczeniem zewnętrznym dla pojemników z płynami, na wypadek ich rozszczelnienia lub uszkodzenia.

A to tylko te najpopularniejsze formy użycia, przy każdej kolejnej w zasadzie barierą jest tylko wyobraźnia użytkownika i potrzeby jakie ma.

Każdy kto prowadzi działalność gospodarczą i zamawia reklamówki zdaje sobie sprawę również z faktu, że świetnie nadają się na przenośną reklamę. Można wydrukować na nich dowolne logo lub napis i każdy klient, który wyjdzie z naszego sklepu, będzie nią informował gdzie zrobił zakupy.

Poza tym, są niezastąpione podczas przeprowadzek, przechowywania sprzętów i ubrań, które są używane sezonowo, czy nawet do segregacji odpadów, kiedy nie mamy akurat odpowiednich do tego worków.

Jak wpływa na ekologię?

Bezwzględnym minusem jaki ma reklamówka jednorazowa, jest czas jej rozkładu, który trwa od 100 do nawet 400 lat i więcej! To bardzo długo biorąc pod uwagę, że często korzystamy z pojedynczej sztuki dosyć krótko. W związku z tym, tam gdzie to możliwe, warto wybierać mocniejsze i grubsze reklamówki, aby mogły służyć nam wielokrotnie.

Jeśli jednak straci ona swoje właściwości i musimy ją wyrzucić, to zróbmy to do odpowiedniego pojemnika na plastik, wtedy ma szansę trafić do recyklingu i zyskać drugie życie, w podobnej lub zupełnie innej formie.

Niestety mocno zabrudzona reklamówka lub zawierająca w sobie jakieś resztki organiczne, nie nadaje się do recyklingu, a jedynie na wysypisko odpadów. Natomiast na szczęście jest materiałem, który poza tym, że jest, nie ma więcej negatywnego wpływu na środowisko naturalne, bo nie wydziela żadnych toksycznych substancji, mogących przeniknąć do gleby czy wód gruntowych.